Sista semesterveckan!!

Helgen var helt okej..  fredags var vi hemma hos Padde och små festade lite. Danne, Martina och Erika kom ifrån Stockholm, (Erika är en tjej som Padde skulle träffa för första gången) :) Hade rätt trevligt :) Kom inte hem försen halv fem eller så. Sov till tre dagen efter :) Smart.. hehe..

I Lördags storstädade vi och så, det vanliga! Sen mot kvällen hämtade Carl mig och jag åkte till Lilla torg med syster, calle, slavek och två töser calle hade dragit med sig :) Stannade på fridays till två ungefär sen gick vi till gamla stället, breeze! :) såklart... Träffade Felix en stund :) men han skulle inte in så det blev inte långvarigt... Åkte hem och var inte hemma hos syster försen vid halv sju. Haha.. Blir alltid så sent när man är ute med henne :P sov till halv elva ungefär sen steg jag upp och mamma kom och hämtade mig vid tolv snåret för jag skulle ju hem och tvätta! Jätte roligt det dära med tvätt och städ dagen efter! :) Som tur var hade man redan städat på lördan så det slapp jag ju göra dagen efter.. Vi tog en kaffe allihopa när vi kom hem och mamma och dem åkte senare hem. När tvätten var klar åkte jag hem till mamma. Vi satt och såg på en film, som var stört skum och obehaglig. Mom and dad tror jag den heter, riktigt obehaglig film :s såg inte hela innan jag bad Adrian hämta mig vid tolv.. hehe.. usch och fy.... Kom hem, gick en promenad och snackade ut lite, var lite tjabbel igår men det är löst... För tillfället :P

Idag måndag vaknade vi vid halv tolv, skönt med semester.. Kan sova ut hur mycket som helst!! Så vi är laddade tills jobb/skola börjar igen :) Har druckit lite kaffe och ska snart käka lite frulle.. sen ska Adrian och Alldin mot malmö till huset, och dem släpper av mig i Staffanstorp till Maddi :) Inte träffat henne sen vi flyttade, så det ska bli roligt att se henne igen. När jag bodde i Staffanstorp bodde vi grannar, så jag blev ditbjuden på kaffe rätt ofta.. Vissa perioder var jag där var dag, så det känns lite tomt nu när man inte ser henne så ofta :) Så jag tog tillfället i akt och åker till henne idag :) Myspys... När vi kommer hem måste vi packa!!! Vi åker ju till Åland imorgon :D YaY!! Ska bli himla roligt.....
Men imorgon lär det bli en tuff dag.. Bara självaste restiden är på sju timmar, sen tillkommer ju väntetiderna! Åker ifrån Lund 12.28, är i Stockholm 16.44 och då är Emma och Nicke där och möter upp oss... YaY!! :) Sen tar vi bussen till båtarna och tar båten vid 20.00.. Äter middag på båten! MYS! :) Kommer bli riktigt roligt!!! Kommer hem igen på Lördag kväll! mindre kul.. sen börjar jobbet igen nästa onsdag... Ska väl bli skönt att komma igång igen.. Men kommer säkerligen sakna ledigheten efter ett par arbetspass :)

1 september bytar jag jobb.. Trivs inte där jag är nu, så jag ska börja hos en ny brukare. Dock stannar jag inom personlig assistent yrket :) Men vem vet!? kanske börjar söka mig vidare snart!? :)

Ska börja gå till sjukgymnast nu också.. Sedan i januari har jag haft ständig huvudvärk från och till.. Nästintill varje dag.. Börjar bli smått jobbigt. Och läkarna råder mig till att börja gå till en sjukgymnast för att bli mer avslappnad i nacke och rygg. så jag följer deras råd. Min första tid är på måndag :) fick en akut tid, annars hade jag fått vänta tills i slutet av augusti... Ska bli skönt att slippa huvudvärken, om det nu hjälper :) Men jag tror starkt på dessa hära sjukgymnasterna!! :) Nu ska jag äta frulle sen ska vi åka...

Åland, here we come!!

Ha det fint alla! Ciao Bella!

Vi syns snart Emma och nicke <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0