Torsdag!

Hejsan hoppsan!

I går morse slutade jag jobb 08, och då gick jag hem till mamma och lillebror :) Sammy skulle inskolas på dagis så jag följde med mamma.. Det gick jätte bra och lillebror hade roligt :) var så kul att se honom leka med sin nya fröken och andra barn. Pratade med mamma innan idag och hon var där imorse också och då hade han lekt självständigt utan att ens titta mot mamma som satt inomhus och väntade för att ge sammy space lära sig att vara ensam utan mamma eller familj, mamma sa att det hade gått jätte bra, så stolt över honom!! <3 :) Imorgon ska han lämnas ensam, mamma ska bara stanna en liten stund sen säga hejdå och gå hem och låta honom vara där ensam, förvånandsvärt snabbt och duktig är han!!
Efter inskolningen igår åkte jag hem och väckte lille Adrian :) Vi tog en kopp kaffe och snackade lite.. Sen åkte vi till stan tillsammans och gick till apoteket, sen inom klädesaffären och visade adrian en tröja som jag vill ha :) Så den får jag nog imorgon! hihi :) Sen gick vi och tog en kaffe på tre kronor och jag åt en räkbaguette :) Sen fick jag bråttom till personalmötet som skulle börja kl 15-17. Mötet gick bra och vi fick sagt en hel del och tagit de besluten som behövdes.. Känns skönt.. Därefter åkte jag och Adrian tåget till malmö, vi skulle till svärföräldrarna och säga hejdå till Alldin som flyttar till Gotland imorgon för att plugga :( Jag grätt som ett litet barn på vägen hem... Kommer kännas otroligt tomt utan hans dåliga humor i det gigantiska huset..!! hehe.. Han känns som en lillebror för mig <3
Körde sen hem till omar och frugan (sussi) och dem kollade fotboll medans jag och sussi snackade en massa flum (Jag var nådigt trött och ögonen korsade varandra och därmed blir det en massa flum)
Kom hem vid tolv och då gick vi direkt till sängs och snarkade! Båda skulle upp halv sju, men jag kunde sova en stund till för jag skulle inte vara på mötet försen halv nio! Skulle ta bussen till stan 8.11 och jag vaknade av att Adrian ringde kl åtta! Så det var snabbt upp, torka sminket under ögonen och sätta upp håret! såg ut som ett troll, men vafan! :) Tur adrian hunnit ut med Daisy, annars hade det blivit kris! Hann med bussen och kom lagom till mötet.. Det gick bra och jag undersökte lungor, hjärta och nervsystemet.. inshallah det såg bra ut :) Men sen ville hon ha ett blodprov, för alla som inte vet så är jag livrädd för nålar och föredrar att försöka dra mig ur att behöva ta det! Men stolt som jag var sa jag OK och jag begav mig mot sjukgymnasten (som jag trodde att jag skulle vara där 10.30, men där satt jag förgäves, skulle inte vara där försen 11.30, lite fel de dära! Så jag beslöt mig för att gå och ta det där jädrans blodprovet innan, gick till vårdcentralen och tog en kölapp för laboratoriumet! Fikatten vad jag var nervös, fick vänta en halvtimme! Kördes runt i magen och jag ville bara gå därifrån. Tack och lov för emla salva!! :) Jag satte mig i dödens stol, och jag berättar (som alltid) jag är rädd för nålar, ta den tunnaste nålen ni har. Och jag sa också att jag inte tänker titta på när hon sticker mig, då skämtar hon bort att hon har leksaker i tacket som jag kunde ta en titt på.. Så skön hon var :) Jag kände någonting så jag sa "är det klart" men hon hade bara huinnit tvätta, haha! Men jag kände sticket lite smått den här gången. OCH hon ville ta fyra rör från mig! Tömd på blod! Men det gick bra! gick ut med stoltheten skriven på ryggen! :)

Gick sedan till sjukgymnasten i rättan tid :) Blev totalt avslappnad och gick hem med tunga steg :) Väl hemma gick jag ut med Daisysan.. Sen hem och åt en macka och vattna blommorna, det är ju sol ute nu och då kräver dem mer vatten! Jobbigt :) Dem får inte dö ifrån mig nu! hehe..

Ikväll har vi bara varit i stan och gjort en del ärenden, och håller samtidigt på med tvätten.. Snart klar det dära med... skönt..
Adrian är på fotboll nu. Suck..

Imorgon ska jag jobba extra, ska med min brukare till malmö festivalen, dock jobbar jag bara mellan 11-17 så det går rätt snabbt :) efter det ska jag och Adrian dit :) till stor torget där vi träffades för snart fyra år sedan :)
I helgen jobbar jag lördag till söndag 15-15..
Nästa torsdag blir det shopping med frugan (sussi) och hennes mamma.. ska bli himla roligt.. behövs ju alltid nya kläder, men framförallt min fetisch, skor och väskor :)

Nu ska jag gå och se "unga mödrar" sen slå på en film tror jag :) Upp i tid imorgon.. Duscha innan sängen!
see you later!

Ciao från en stolt kvinna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0